De gegenereerde acceptgiro's kunt u nu afdrukken.
Open menu Bijdragenadministratie > Fondsen & acties > selecteer fonds > open (huidig) actiejaar
De gegenereerde incassobestanden kunt u downloaden en via uw bankpakket verder verwerken.
Open menu Bijdragenadministratie > Fondsen & acties > selecteer fonds > open (huidig) actiejaar
Bij het aanleveren van de bestanden voor de Europese incasso gelden officiële tijdlijnen: 2 werkdagen vóór de gewenste uitvoerdatum.
Aanlevertijden en verwerkingstijden
De standaard SEPA incasso kent de volgende tijdlijnen:
datum settlement | actie |
---|---|
- 14 werkdagen | incassant informeert de geïncasseerde |
- 2 werkdagen | aanlevering door de incassant van incasso opdrachten |
- 1 werkdagen | laatste annuleringsmogelijkheid |
- 0 werkdagen | bij- en afschrijving van de incasso-opdracht bij de incassant en geïncasseerde |
+ 5 (+2) werkdagen | laatste storneringsmogelijkheid voor de bank van de geïncasseerde |
+ 56 (+2) dagen | laatste storneringsmogelijkheid voor de geïncasseerde |
+ 13 maanden | laatste betwistingsmogelijkheid voor de geïncasseerde (melding ongeldige incasso) |
+ 36 maanden | machtigingen die 36 maanden niet zijn gebruikt worden ongeldig |
De gegenereerde SKG/iDeal e-mails moeten na het genereren nog verzonden worden!
Open menu Bijdragenadministratie > Fondsen & acties > selecteer fonds > open (huidig) actiejaar
Maak uw keuze uit het verzenden van Alle e-mails of een geselecteerde e-mail.
Na het verzenden toont LRP in het scherm Fonds - actiejaar onder tabblad Documenten in de kolom E-mail verstuurd de waarde 'Ja'.
Met knop Inzien kunt u:
Verander zo min mogelijk aan de automatisch gegenereerde tekst van het bericht (plak geen tekst vanuit Word, Excel of Outlook in de e-mail, verander niet een eventuele link voor het doen van een betaling via iDEAL)
Het kan zijn dat e-mails wel succesvol zijn verzonden maar niet zijn aangekomen op het ingevulde (geldige) e-mailadres. Dit kan zijn omdat de e-mail:
De melding dat een e-mail die vanuit LRP is verzonden naar zo'n adres niet is aangekomen wordt (door de mailserver van de ontvangende partij) als 'niet bestelbaar' teruggemeld naar het e-mailadres dat bij de inrichting van het actiejaar is ingevuld in het veld Afzender e-mailadres.
Als de bijdragenadministrateur toegang heeft tot de e-mails die op dit adres binnenkomen dan kan deze hierop actie ondernemen: het verkeerde e-mailadres corrigeren en de betreffende e-mail direct opnieuw verzenden.
In het overzicht Niet verzonden / mislukte e-mails staan de e-mails die door LRP zelf zijn afgekeurd vanwege een foutief e-mailadres ('van' en 'naar') of vanwege een opgetreden fout bij het verzenden.
De e-mails die hier staan kunt u niet vanuit dit overzicht corrigeren en opnieuw verzenden. U dient de fout te corrigeren en de e-mail(s) opnieuw te genereren en te verzenden.
Er worden (vanzelf) geen e-mails meer verzonden aan e-mailadressen die in het overzicht Geblokkeerd staan vermeld!