Dashboard

Na het inloggen ziet u een nieuw scherm, een zogenaamd dashboard met tegels, met meldingen.

Sleutel

1
2
3
4

Via het dashboard wordt u op eenvoudige wijze:

  1. op de hoogte gehouden van bepaalde informatie;
  2. om uw aandacht gevraagd voor bepaalde problemen/afwijkingen.

Met name voor de tweede categorie meldingen is meestal uw actie vereist.

Deze actie kunt u uitvoeren door op de kopregel van de betreffende melding/tegel te klikken.
Behalve de meldingen (die staan altijd in het dashboard) worden de overige tegels niet getoond als er niets te melden is.

De inhoud van het dashboard verschilt per gebuikersrol, per rol kunnen de volgende meldingen worden getoond:

Lokaal beheerder

  • meldingen
  • gebruikers zonder gebied (bijvoorbeeld, een pastoraal werkende voor een sectie, zonder dat een sectie is opgegeven)
  • overleden gebruikers
  • (postcode)gebieden die niet aan een sectie zijn toegekend;

Ledenadministrateur

  • meldingen
  • lopende overschrijvingen
  • personen zonder sectie
  • personen zonder PE
  • ongeldige PE’s
  • SILA uitval;

Bijdragenadministrateur/kerkrentmeester

  • meldingen
  • onvolledige toezeggingen
  • niet volledig verwerkte boekstukken;

Het dashboard wordt dagelijks ververst, om een specifieke tegel te verversen klik u op het refresh-icoontje rechtsboven op de tegel.

Met de knop Dashboard instellingen kunt u aangeven, bepaalde items niet te willen zien.

Door op de koptekst van een tegel te klikken komt u bij de functie waar u de betreffende actie kunt uitvoeren.

U ziet de meeste tegels alleen als er meldingen zijn: heeft u bijvoorbeeld geen lopende overschrijvingen die u nog moet behandelen, dan ziet u de betreffende tegel niet.

Zie ook