Beheren gemeente

Inleiding

Het inrichten van uw gemeente in LRP gebeurt door de Dienstenorganisatie van de PKN, afdeling KSO. Het aanpassen van de basisgegevens van uw gemeente kunt u het beste door deze afdeling laten doen; met name het aanpassen van basisgegevens van de gemeente of van de gegevens die gerelateerd zijn aan het grondgebied van uw gemeente kan ernstige en moeilijk herstelbare gevolgen hebben voor alle processen in LRP.

Hieronder wordt beschreven welke gegevens de lokaal beheer kan aanpassen.

  • Klik in het menu op KSO > (Wijk-) Gemeente(n)

Algemeen

  • Wijzig waar nodig de gegevens in het tabblad Algemeen. De naam en aanschrijfnaam kunt u gebruiken in de sjablonen.

    De aanschrijfnaam wordt ook gebruikt in SEPA incassobestanden. Bij wijziging van de aanschrijfnaam kunnen uw incassobestanden worden afgekeurd door de verwerkende bank!

    Gemeenteoverzicht - Algemeen

  • Door het vinkje te verwijderen in het veld Toegang DO schermt u de volledige gemeente af voor toegang en dienstverlening door de Dienstenorganisatie. Indien dit veld is aangevinkt kunt u geen beroep doen op support via de helpdesk van LRP.

  • Vul bij Adres kerkelijk bureau het adres van de scriba in als er geen sprake is van een kerkelijk bureau/administratiekantoor.

Maak uw keuze