Open uw browser (bij voorkeur Firefox, Chrome) en ga naar lrp.pkn.nl
het wachtwoord heeft u van uw lokaal beheerder ontvangen (schriftelijk, mondeling of automatisch vanuit LRP via een e-mail).
Zowel de naam als het wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig
de sleutel is de numerieke code die de authenticatiesleutel in het venster toont, of de code die de LRP inlog app toont.
Het startscherm van LRP opent (als dit niet goed opent ververs dan het scherm met functietoets F5).
U kunt uw wachtwoord zelf wijzigen.
Ga naar Beheer > Mijn gegevens > Naam / wachtwoord, vul een nieuw wachtwoord in en bewaar de gewijzigde gegevens.
Het kan zijn dat het inloggen in LRP niet lukt, dit kan verschillende oorzaken hebben.
De melding 'Uw sleutel kon niet worden geauthenticeerd. Wilt u proberen te synchroniseren?' verschijnt onder de knop Login in beeld.
In bijna alle gevallen betekent dit dat u een verkeerde combinatie van naam, wachtwoord en code hebt ingevuld.
Controleer eerst dat u de juiste sleutel / licentie gebruikt om in te loggen!
Als u de juiste (hardware) digipass en het juiste wachtwoord gebruikt dat moet u uw sleutel 'synchroniseren'
Controleer bij het inloggen ná het synchroniseren dat de url van LRP in de adresbalk juist is: https://lrp.pkn.nl/login.html
(er mag niet iets anders staan zoals https://lrp.pkn.nl/login_u.html of iets dergelijks, dan dient u opnieuw 'lrp.pkn.nl' in te typen!)
Hoewel LRP geen bestanden achterlaat in de cache van uw browser kan het legen van de cache soms wél inlogproblemen verhelpen.
Zie hiervoor dit artikel in de kennisbank van lrp-netwerk.
Lukt het inloggen nog niet, neem dan contact op met uw lokaal beheerder.