Voor het aanmaken van een gebruiker kunt u kiezen uit:
Geef de gebruiker een gebruikersnaam, gebruik hiervoor een geldig e-mailadres.
LRP gebruikt dit e-mailadres om een nieuw wachtwoord naartoe te zenden.
De Dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk (DO) gebruikt dit e-mailadres ook om meldingen inzake LRP te zenden naar een specifieke doelgroep (bijvoorbeeld alle lokaal beheerders).
Kies voor het instellen van het wachtwoord voor Wachtwoord per e-mail verstrekken (punt 2).
RP verzendt het dit wachtwoord automatisch verzonden bij het bewaren van de gebruiker!
Dit wachtwoord moet voldoen aan bepaalde complexiteitsregels:
Welke methode van toekennen van het wachtwoord u ook gebruikt, de gebruiker moet, na inloggen, altijd het wachtwoord (één keer) zelf wijzigen. Daarbij gelden ook de complexiteitsregels voor het wachtwoord.
Kijk hier om te verifiëren of een door LRP verzonden e-mail met wachtwoord/QR-code ook daadwerkelijk succesvol is verzonden.
Selecteer een digipass / licentie; maak een keuze uit twee mogelijke opties:
Klik onder het kopje Rechten op de knop Toevoegen
Selecteer de gewenste functie en het bijbehorende autorisatieniveau.
De functies ledenadministrateur (LA) en bijdragenadministrateur (BA) kunnen gecombineerd worden met één sleutel. Selecteer eerst de ene functie, en daarna de andere.
Voor overige combinaties van functies is een aparte licentie nodig.
Selecteer het gewenste autorisatieniveau.
Kies uit gemeente, wijkgemeente (één of meer wijkgemeenten) of sectie (één of meer secties).
Hou rekening met het volgende, als iemand:
Selecteer uit de lijst de betreffende wijkgemeente(n) / sectie(s)
Afhankelijk van de keuze hierboven moet u nu nog: