Bij het aanmaken van een nieuwe LRP-gebruiker maakt u tegelijk een nieuwe portaal-gebruiker aan.
Voor het aanmaken van een gebruiker kunt u kiezen uit:
E-mailadres wijzigen
LRP stuurt een e-mail naar het e-mailadres van de nieuwe gebruiker dat hierboven is ingevuld met een uitnodiging om een account aan te maken op het PKN-portaal of, als de betrokkene daar al een account heeft, in te loggen in het portaal.
Het LRP-account dat u hier aanmaakt, is vervolgens via het PKN-portaal beschikbaar.
Het is daarom niet meer nodig om een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven en/of een qr-code te genereren en op te sturen.
Dit wordt allemaal afgehandeld bij het
registreren in het portaal
.
Klik onder het kopje Rechten op de knop Toevoegen
Selecteer de gewenste functie
De functies ledenadministrateur (LA) en bijdragenadministrateur (BA) kunnen gecombineerd worden met één sleutel. Selecteer eerst de ene functie, en daarna de andere.
Voor overige combinaties van functies is een aparte licentie nodig.
Selecteer het gewenste autorisatieniveau.
Kies uit gemeente, wijkgemeente (één of meer wijkgemeenten) of sectie (één of meer secties).
Hou rekening met het volgende, als iemand:
Selecteer uit de lijst de betreffende wijkgemeente(n) / sectie(s)
De gebruiker moet nu de link in de uitnodigings-e-mail (zie hierboven) aanklikken waarna hij/zij automatisch naar het portaal gaat voor registratie als portaal-gebruiker. Bij die registratie wordt de LRP-gebruiker gekoppeld aan het aan te maken portaal-account.
De procedure voor het registreren van een portaal-account (inclusief instructie-video) staat hier beschreven.
Hieronder een instructievideo voor het registreren van een portaal-account vanuit een uitnodiging van de lokaal beheerder