Meldingen

Na het inloggen ziet u een nieuw scherm, een zogenaamd dashboard met tegels, met meldingen.

Het overzicht meldigen bereikt u door in het dashboard te klikken op de kopregel van de tegel met meldingen.

Inleiding

In het overzicht meldingen staan berichten die automatisch door LRP worden gegenereerd naar aanleiding van:

  • meldingen, afkomstig van Stichting Interkerkelijke Leden Administratie (SILA), als gevolg van wijzigingen in de GBA-registratie;
  • mutaties in het bestand van LRP (zoals geboorte, in- / uit- / overschrijvingen, wijziging kerkelijke staat, etc.).

Afhankelijk van de gebruikersrol waarmee wordt ingelogd worden meldingen uit bovenstaande processen getoond, het gaat hierbij om verslagen van:

  • door LRP succesvol uitgevoerde (automatische) acties / mutaties, of
  • door LRP uitgevoerde acties / mutaties die in LRP nog op nadere afhandeling van de gebruiker wachten (Actie gewenst).

Tevens staan in dit overzicht - afhankelijk van de functie van de gebruiker - de meldingen ten gevolge van niet succesvol uitgevoerde acties onder het tabblad SILA uitval.

Enkele aandachtspunten:

  • LRP maakt voor elke gebruiker afzonderlijk meldingen aan. Een andere gebruiker met dezelfde gebruikersrol binnen dezelfde (wijk)-gemeente krijgt zijn/haar eigen meldingen te zien en dient ze eveneens zelf af te handelen.
  • De gebruiker kan zelf aangeven welke meldingen, voor welke wijkgemeente, hij/zij wil ontvangen.
  • Meldingen die niet 'in behandeling zijn' worden automatisch na 3 maanden gemarkeerd als afgehandeld.
  • Alle meldingen ouder dan één jaar worden automatisch verwijderd.

Overzicht openstaande meldingen

Onder tabblad Open staat het overzicht met openstaande meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker.

Met behulp van de knop Toon zoekveld kan worden gezocht naar een melding of kan de lijst met meldingen worden gefilterd op type, status, datum-bereik en of er actie nodig is door de gebruiker (zoekveld Actie gewenst).

Dashboard

Meldingen
1
2
3
4
5

Sommige mutaties in LRP kunnen vanwege onvoldoende informatie niet automatisch door LRP worden verwerkt maar moeten door de gebruiker (meestal de ledenadministrateur (LA)) worden afgewikkeld. Deze meldingen hebben het kenmerk Actie gewenst en zijn herkenbaar aan het gele icoontje in het overzicht meldingen. De gebruiker dient de melding te lezen en de gevraagde (vervolg)actie door te voeren (bij de geregistreerde, de pastorale eenheid, etc.)

Het is belangrijk dat u actie onderneemt (in LRP) naar aanleiding van meldingen met een geel icoontje.

Onder het subtabblad Open kan met behulp van de knoppen Zet in behandeling en Zet afgehandeld de status van een melding worden ingesteld op ‘in behandeling’ of ‘afgehandeld’, tevens worden ze daarmee verplaatst naar de respectievelijke tabbladen.

Het in behandeling of afgehandeld zetten van een melding is slechts informatief van aard en is alleen van betekenis voor de betreffende gebruiker.
Met behulp van de knop Open dossier kan direct het geregistreerdedossier of het dossier van de pastorale eenheid van de geselecteerde melding worden geopend. (U krijgt een foutmelding indien uw autorisatie niet voldoende is om het betreffende dossier te openen).

Door het afhandelen van een melding wordt bij de betreffende geregistreerde geen mutatie in LRP doorgevoerd.
Openstaande meldingen van drie maanden of ouder krijgen automatisch de status afgehandeld.

Melding bewerken

Zoek de gewenste melding met behulp van de knop Toon zoekveld en klik op Bewerken.

Melding bewerken

Melding bewerken
1
2

Overzicht meldingen in behandeling

Onder het tabblad In behandeling bevinden zich de meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker die door de gebruiker zelf op in behandeling zijn gezet. Het in behandeling zetten heeft alleen een functie voor de betreffende gebruiker.

Overzicht afgehandelde meldingen

Onder het tabblad Afgehandeld bevinden zich de afgehandelde meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker die door de gebruiker zelf op afgehandeld zijn gezet of die automatisch na 3 maanden op afgehandeld zijn gezet.

Instellingen

Onder tabblad instellingen kunt u zelf aangeven welke signaleringen (en bij meerdere wijkgemeenten ,voor welke wijkgemeenten) u wenst te ontvangen. Deze instellingen staan voor de Pastoraal Werkende onder menu-item Mijn instellingen,

Melding instellingen

Melding instellingen

Enkele punten van aandacht:

  • Een overlijdensbericht gaat nu ook naar gebruikers van (wijk)gemeenten die niet eigenaar zijn van de betreffende persoon.
  • Als uw gemeente meerdere wijkgemeenten heeft, dan kunt u zich afmelden voor meldingen van een bepaalde wijk of wijken.
    • Dit geldt niet voor de PW, deze kan op de juiste wijken worden geautoriseerd.
    • U kunt zich niet pér afzonderlijke wijk voor verschillende meldingen af- of aanmelden.
  • Vermelding van iemands sectie in een melding betrof de eigenaarssectie, maar is nu de sectie die voor u als gebruiker van toepassing is.
  • Voor de PW: signalering bezoek gaat nu naar de wijkgemeente waarbinnen het bezoek is gebracht, niet naar de 'eigenaarswijk'.

Favorieten

Met de knop Favorieten instellen kunt u op het dashboard knoppen neerzetten waarmee u rechtstreeks veelvoorkomende handelingen kunt starten/openen.
U kunt kiezen uit:

  • Invoer toezeggingen
  • Maak uitnodigingen
  • Maak betaalverzoeken
  • Maak boekstuk

Dashboard - favorieten instellen

Dashboard - favorieten instellen