Na het inloggen ziet u een nieuw scherm, een zogenaamd dashboard met tegels, met meldingen.
Het overzicht meldigen bereikt u door in het dashboard te klikken op de kopregel van de tegel met meldingen.
In het overzicht meldingen staan berichten die automatisch door LRP worden gegenereerd naar aanleiding van:
Afhankelijk van de gebruikersrol waarmee wordt ingelogd worden meldingen uit bovenstaande processen getoond, het gaat hierbij om verslagen van:
Tevens staan in dit overzicht - afhankelijk van de functie van de gebruiker - de meldingen ten gevolge van niet succesvol uitgevoerde acties onder het tabblad SILA uitval.
Enkele aandachtspunten:
Onder tabblad Open staat het overzicht met openstaande meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker.
Met behulp van de knop Toon zoekveld kan worden gezocht naar een melding of kan de lijst met meldingen worden gefilterd op type, status, datum-bereik en of er actie nodig is door de gebruiker (zoekveld Actie gewenst).
Sommige mutaties in LRP kunnen vanwege onvoldoende informatie niet automatisch door LRP worden verwerkt maar moeten door de gebruiker (meestal de ledenadministrateur (LA)) worden afgewikkeld. Deze meldingen hebben het kenmerk Actie gewenst en zijn herkenbaar aan het gele icoontje in het overzicht meldingen. De gebruiker dient de melding te lezen en de gevraagde (vervolg)actie door te voeren (bij de geregistreerde, de pastorale eenheid, etc.)
Het is belangrijk dat u actie onderneemt (in LRP) naar aanleiding van meldingen met een geel icoontje.
Onder het subtabblad Open kan met behulp van de knoppen Zet in behandeling en Zet afgehandeld de status van een melding worden ingesteld op ‘in behandeling’ of ‘afgehandeld’, tevens worden ze daarmee verplaatst naar de respectievelijke tabbladen.
Het in behandeling of afgehandeld zetten van een melding is slechts informatief van aard en is alleen van betekenis voor de betreffende gebruiker.
Met behulp van de knop Open dossier kan direct het geregistreerdedossier of het dossier van de pastorale eenheid van de geselecteerde melding worden geopend. (U krijgt een foutmelding indien uw autorisatie niet voldoende is om het betreffende dossier te openen).
Door het afhandelen van een melding wordt bij de betreffende geregistreerde geen mutatie in LRP doorgevoerd.
Openstaande meldingen van drie maanden of ouder krijgen automatisch de status afgehandeld.
Zoek de gewenste melding met behulp van de knop Toon zoekveld en klik op Bewerken.
Onder het tabblad In behandeling bevinden zich de meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker die door de gebruiker zelf op in behandeling zijn gezet. Het in behandeling zetten heeft alleen een functie voor de betreffende gebruiker.
Onder het tabblad Afgehandeld bevinden zich de afgehandelde meldingen behorend bij de gebruikersrol en autorisaties van de ingelogde gebruiker die door de gebruiker zelf op afgehandeld zijn gezet of die automatisch na 3 maanden op afgehandeld zijn gezet.
Onder tabblad instellingen kunt u zelf aangeven welke signaleringen (en bij meerdere wijkgemeenten ,voor welke wijkgemeenten) u wenst te ontvangen. Deze instellingen staan voor de Pastoraal Werkende onder menu-item Mijn instellingen,
Enkele punten van aandacht:
Met de knop Favorieten instellen kunt u op het dashboard knoppen neerzetten waarmee u rechtstreeks veelvoorkomende handelingen kunt starten/openen.
U kunt kiezen uit: